Методичні рекомендації вчителю до проектування уроку
(блоку уроків)
(варіант схеми "Передбачення уроку")

  

Елементи сюжету уроку Зміст елементів уроку
1. Актуалізація минулого музично(художньо) -         педагогічного досвіду вчителя і учнів Що було? Про що?
Що з того, що (відомо дітям) було необхідно відтворити, пригадати і використати на цьому уроці: досвід емоцій, уяви, вражень; досвід творчої діяльності; знань і способів діяльності? У тому числі досвід взаємодії з середовищем, що оточує життя учнів, попереднім домашнім завданням ?
2. "Задум" задачі уроку Про що буде урок?
Які відчуття, емоції, переживання я (вчитель) хочу розбудити у дітей вперше?
До яких видів музично(художньо) - естетичної діяльності я хочу розвинути у дітей потреби і інтереси?
Що з навколишнього світу дитини важливо використовувати на даному уроці?
Яка проблема буде на наступному уроці?
3. Пошукова діяльність вчителя по наповненню змісту уроку Що необхідно зробити, щоб вирішити питання попереднього розділу і виконати поставлені переді мною і дітьми задачі уроку?
  1. Що мені відомо за матеріалом (темі, образу, змісту, формі)?
  2. Що потрібно вивчити, подивитися додатково в мистецтвознавчій, психологічній і методичній літературі, в засобах масової інформації? Чого я не знаю?
  3. Про що буде наступний урок?
4. Структура уроку Яким буде урок?
  1. Рівень дітей в даному класі, рівень музичного(художнього) сприйняття, мислення, ерудиції, навиків?
  2. Що для них буде цікавішим, доступнішим: а) проблемна ситуація, побудована через гру, казку, пошукову роботу; б) слайд-фільм з пошуковими питаннями- коментарями; в) ролева або ділова гра на весь урок.
  3. Якою буде сюжетна лінія уроку, матеріал, домашнє завдання?
5.Тип, форма, мова уроку Як побудувати матеріал уроку, щоб дітям було цікаво?
Яке місце і час в уроці займатиме практична діяльність учнів?
Як її включити в урок, щоб вона розвинула і закріпила теоретичну частину або передувала їй в ролі постановки конкретної музичної(художньої) проблеми?
Який для цього застосувати метод: а) репродуктивний;          б) проблемний виклад; в) частково-пошуковий (евристичний) тощо.
 
6. Аналіз, оцінка, самооцінка уроку Критерії для вчителя
  1. Наскільки втілений задум уроку, виконані його задачі.
  2. Яка виразність виконання.
  3. Наскільки ефективно будувався зворотний зв'язок на уроці.
  4. Яка актуальність уроку: зв'язок його змісту з життям
  5. Що і чому не вийшло на уроці (у мене, у дітей)?
  6. Що вийшло найбільш вдало і чому (у мене, у дітей)?
  7. Над чим ще необхідно попрацювати?
Критерії для учнів
  1. Що особливо цікавого було на уроці?
  2. Що нового ми відкрили, взнали на уроці?
  3. Чому новому навчилися?
  4. Які труднощі ми сьогодні подолали? Які задачі вирішили?
  5. Що нам не вдалося зробити на уроці?
  6. Ким ми сьогодні були більше: "музиканти"(художники) , "глядачі" або "мистецтвознавці"?
  7. Про що ви розповісте батькам, друзям?
 
 
  1. Проаналізуйте запропонований варіант проектування уроку. Знайдіть схожість і відмінність із загальнодидактичною моделлю. Поясніть відмінності.
  2. ​Виберіть з програми будь-яку тему для будь-якого класу і застосуйте запропонований варіант схеми "передбачення" уроку музичного (образотворчого)  мистецтва в своєму проекті.
  3. Виділіть в запропонованому варіанті ті моменти, які виявилися     неприйнятними у вашій проектувальній роботі. Визначте причини невідповідності запропонованої моделі вашому проекту.
 

Схематично розглянемо можливість використання специфічних форм образотворчого мистецтва, інсценізації, досліджень, музичного мистецтва, гри, писем¬ної та усної творчості для «активізації» методів, які сприяють особистісно орієнтованому творчому навчанню.
 
«Активізація» методів навчання може відбуватися:

а) засобами образотворчого мистецтва з використанням таких його форм і прийомів:
•     рекламний буклет;
•     географічна карта;
•     комікси;
•     лозунги;
•     ребуси;
•     жива композиція;
•     дротяна скульптура;
•     настінний живопис;
•     мозаїчні малюнки;
•     фотографія;
•     підвісна скульптура;
•     агітаційний плакат;
•     малюнок;
•     фотомонтаж;
•     колаж;
•     герб;
•     оранжувальні композиції;
•     панорама;
•     драпіровка
•     ілюстрація;
•     слайди;
•     емблеми;
•     орігамі;
•     вітражі;
•     шарж;
•     силует;
•     словник у малюнках;
•     сюжетні ролики;
•     моделювання.

б) засобами інсценізації:
•     постановка п'єси;
•     пантоміма;
•     лялькова вистава;
•    діафільм;
•     відеофільм;
•     інтерв'ю;
•     читання за ролями;
•     рольова гра;
•     театр тіней;
•     зміна кінця п'єси;
•     сценка-жарт;
•     телевізійна пародія;
•     німий фільм;
•     відеовиступ.

в) засобами дослідження:
•     перепис;   
•     екскурсія;
•     виставка;
•     таблиці;
•     огляд;
•     анкетування;
•     тестування;
•     діаграми;
•     обгрунтування гіпотези;
•     колекціювання;
•     дослідження подій;
•     альбом для вирізок;
•     практичне завдання.


г) засобами музичного мистецтва:
•     рекламна пісенька;
•     складання пісні;
•     віршування;
•     пісенна інсценізація;
•     порівняння піссні.,
•     написання мелодії, вірша.


д) засобами гри:
•    імітація;                
•    знайомство; 
•    головоломки;
•    дилеми;
•    моральності; 
•    кросворди;
•    настільні ігри;
•    ребуси.

ж) засобами усної творчості:
•     зіпсований телефон;
•     обговорення в малих групах;
•     запитання та відповіді;
•     колективне обговорення, дебати;
•     лекція;
•     декламування;
•     озвучування фільму
•     «круглий стіл»;
•     монолог;
•     діалог;
•     усне повідомлення;
•     прес-конференція


з) засобами писемної творчості:
•    надписи;
•     репортаж;
•     притча;
•     перефразування;
•     тести;
•     логічне обміркування
•     написання листа;
•     байка;
•     віршування;
•     відгук;
•     закінчення речень;
•     аналіз подій;
•     пошук слів
•     перелік;
•     опис;
•     нарис;
•     розповідь;
•     прес-реліз;
•     твір;
•     аналіз розповіді;
•     проведення аналогій


 

Аналіз композиції натюрморту
 
  1. Композиційне розміщення зображення (заповнення формату)
  2. Композиційний центр у композиційній площині (збігається, не збігається із зоровим центром);
  3. Зміст постановки (сюжет);
  4. Передача простору, віддаленості предметів;
  5. Освітлення;
  6. Передача характеру форми предметів, їх пропорцій, розміщення в просторі;
  7. Виявлення конструктивної основи форми предметів;
  8. Виявлення об’єму предметів (перспектива, ліплення форми засобами світлотіні, тону)
  9. Колірне вирішення.
 
 Аналіз композиційної структури пейзажу
 
  1. Вибір теми, сюжету твору;
  2. Пошук найкращої точки зору;
  3. Визначення формату й розміру полотна;
  4. Співвідношення і взаємозв’язок  частин;
  5. Виділення основного в творі;
  6. Досягнення цілісності та єдності зображення.

Опитування

    Оцініть мій сайт
    Усього проголосувало: 222

Статистика сайту

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0