Шкільний учитель... Саме на нього покладається відповідальність за долю підростаючого покоління. Я учитель образотворчого мистецтва, і знаю, яка відповідальність лежить на мені. Саме тепер, коли в нашому суспільстві такий складний період, потрібна людина творча, ініціативна, смілива.

         Мені пощастило, що викладаю предмет образотворчого мистецтва в моїй рідній Раденській ЗОШ І-ІІІ ступенів. У 2003 році закінчила Херсонський державний педагогічний університет, упродовж 10 років — вчитель образотворчого мистецтва,  керівник гуртка  образотворчого мистецтва “Весела палітра”.

 

                  


         Перед собою ставлю ряд певних завдань: не тільки навчити дітей малювати, але й зробити їх гідними послідовниками тих духовних цінностей, які заповіли нам талановиті предки. Я намагаюсь зробити свої уроки радісним відкриттям прекрасного; використовую твори літератури, живопису, графіки, скульптури,  музики, адже без них просто неможливо створити емоційну атмосферу для сприйняття. Прагну донести учням впевненість у тому, що знання з образотворчого мистецтва, набуті в школі  потрібні не тільки для митця, але й кожній сучасній людині, яка бажає збагатити особисту естетичну культуру|; підвищити рівень інтелекту;розвинути гармонійне відчуття світу, який наповнюють прекрасні творіння природи і великі твори людини. Для цього навчаю учнів  компонувати різні образи, відчувати міру, розвинути естетичний смак, зорову пам'ять, об'ємно-просторове цілісне бачення, логічне мислення. Планую урок так, щоб переконати дітей: на землі людина - творець духовних та матеріальних благ, і від рівня її культури залежить рівень цивілізації і рівень нашого життя.

В своїй роботі застосовую такі методи навчання:
- інформаційно-рецептивний (пояснювально-ілюстративний);
- репродуктивний (відтворювальний);
- евристичний (частково-пошуковий);

На уроках використовую такі форми організації навчально-пізнавальної діяльності:
- фронтальна (всі учні працюють в одному темпі за однаковим завданням);
- парна (робота в парах, враховуючи індивідуальні здібності);
- групова (клас поділяється на групи, які отримують власні завдання різної складності);

         Для здійснення керівництва навчальною діяльністю учитель, на мою думку, має володіти, як мінімум, п'ятьма видами художньої техніки: рисунком, живописом, ліпленням, виго­товленням гравюр і декоративно-прикладною творчістю. Всі названі види я використовую на уроках та заняттях гуртка. Важливою складовою моєї роботи  є збір необхідних матеріалів до уроків: репродукцій, власних і учнівських робіт, шаблонів, схем. Все це зберігаю в окремих папках до кожного уроку.

         Виставка дитячих робіт, виконаних в різних техніках, прикрашає кабінет і шкільні кородори. Учні разом з батьками і знайомими радіють своїм успіхам, дивлячись на власні творіння. Такі успіхи вселяють упевненість у дитину і спонукають її ще більше зусиль, часу віддавати справі мистецтва.

 

                             

         
         Завершити есе мені хочется словами великого Д.Дідро, які я обрала в якості свого педагогічного кредо: «Мистецтво, це  можливість створити поруч  ще один світ, тільки більш людяний». Тож, давайте  не обмежувати  дітей  у можливості створювати свій більш  людяний світ  за допомогою мистецтва!

Всеукраїнський конкурс "Вчитель року - 2015"
 

Майстер-клас вчителя на базі КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти"
 

Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерністъ навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радістъ успіху в розумовій, творчій праці... В.Сухомлинсъкий

         Творчий учитель зазвичай намагаеться знаходити цікаві та сучасні форми для самовдосконалення, навчання і розвитку вихованців, ті що народжують у школярів бажання опанувати нові технології, оволодіти певними уміннями й навичками.
 

         З метою самоосвіти вчителя та розповсюдження передового досвіду стало доброю традицією проведення майстер – класів досвічених педагоів області для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів образотворчого мистецтва на базі науково - методичної лабораторії дисциплін художньо - естетичного циклу КВНЗ «ХАНО», якою завідує Казачкова Л.М.


         18 лютого демонструвала свою майстершсть також і я, Нечай Людмила Феодосіївна, вчитель образотворчого мистецтва Раденської ЗОШ І - ІІІ ст., переможець II (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року - 2015» у номінації «Образотворче мистецтво» з темою «Рельєф на милі «Чарівна квітка».


         Представники всіх районів області зібралися, щоб перейняти досвід вирізування на милі - давнього, проте, популярного нині виду образотворчого мистецтва.

         
        Власне, на самоосвіті як складовій професійного зростання вчителя й наголосила запрошена на майстер - клас методист предметів художньо - естетичного циклу Цюрупинського РМК Спільна І.С., тим самим актуалізуючи важливють такого заходу. Взявши до уваги настанови Ірини Степанівни, учасники майстер-класу під звуки «Вальсу квітів» П.І.Чайковського з радістю взялися до роботи, щоб спробувати себе в мистецтві карвінгу.


         До слова, всі учасники майстер – класу були забезпечені необхідним обладнанням: оригінальними стеками, як виготовив Усенко Ю.М., вчитель трудового навчання Раденської ЗОШ I - III ст. у рамках моєї підготовки до участі в конкурсі «Вчитель року - 2015».


         У ході майстер - класу мною продемонстровано послідовність створення рельефу на милі, використано елементи кольоро та музикотерапії. Створенню позитивного настрою, атмосфери успішної півтворчості сприяли інтерактивні методи: порівняння і аналогії, художнє спілкування та "Мікрофон".


         Уже за годину після натхненої мистецької праці всі учасники заходу могли помилуватися завершеними творчими роботами.


         Відтепер усі, хто побував на моєму майстер - класі, зможуть з легкістю навчити учшв 5-7 класів оздоблювати мило оригінальною технікою, надаючи йому унікальності, та подарувати власний шедевр.


         На згадку про участь у майстер – класі кожен учасник отримав візитку з фото «Рельеф на милі «Чарівна квіка», та адресу мого сайту для продовження спілкування.

       У свою чергу вчителі області подарували мені шквал вдячних відгуків за проведений майстер – клас, побажали перемоги як представнику Херсонщини на III (заключному) турі конкурсу «Вчитель року - 2015».
 

    
   
♦                 ♦                ♦
13 жовтня 1915 року на базі Раденської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар вчителів образотворчого мистецтва на тему: "Інтерактивні методи навчання на уроках образотворчого мистецтва як засіб розвитку образного мислення". Проведено відкритий урок,
                            
обмін досвідом вчителів "Художня палітра"
                  
                                                                                              виставка творчих робіт "Україна - козацька країна".                                                                                                        
               
                                                                                                                                                                                                                              
Учасники семінару - вчителі образотворчого мистецтва Цюрупинського району, Херсонської області



*****************
13-14 квітня 2016 року на базі науково - методичної лабораторії дисциплін художньо - естетичного циклу КВНЗ «ХАНО», якою завідує
 Шамбір Н.В., відбувся обласний семінар "Інноваційна діяльність на уроках образотворчого мистецтва".Сюди з'їхалися вчителі з усіх районів області. Відбулися майстер-класи  вчителів з кірігамі, айріс-фолдінгу, витинання, бодіарт на руці, малювання пальцями, колажу, а також рельєф на милі.
Учасники із задоволенням відвідали школу мистецтв, де переглянули урок Надєєвої  Наталі Михайлівни та виставку дитячих робіт.


    
      


Опитування

    Оцініть мій сайт
    Усього проголосувало: 220

Статистика сайту

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0