Гра-подорож «У країні мистецтв»
 
Обладнання: карта подорожі, картки-інструкції, фонограми пісень   «Голубий вагон», «Усмішка», «Пісенька друзів», звукозапис «Холі долі»,  шаржі, 20 аркушів А4, шаблони елементів будинків, звукозапис 3 видів музики, 4 фрагменти мелодій, паперові квітки з музичними знаками, 2 аркуші із захованими малюнками, 8 аркушів із геометричними фігурами, 4 чистих аркуші, 2 аркуші із перекрученими словами, 2 аркуші із недописаними словами, костюми Олівця, Пензлика, Ноти,Чаклуна,Головного архітектора, Художника, Музики; фарби, пензлі, маркери

Дійові особи: 1-й ведучий (він же Олівець), 2-й ведучий (він же Пензлик), Художник, Музика, Чаклун, Головний архітектор, Нота, учасники команд

Підготовчі завдання для учасників:
  1. Придумати костюми Олівця та Пензлика.
  2. Виконати у формі дружнього шаржу портрет Чаклуна.
  3. Підготувати інсценізацію картини відомого художника
  4. Приготувати маркери, фарби, пензлі.
                                
Хід заходу
Зал святково прибраний. По боках сцени столи  та стільці для команд, посередині прикріплена карта подорожі. На сцену виходять команди, ведучі.

1 ведучий. Добрий день, вітаєм вас, настає дозвілля час!
                   Діти наші вже сідайте, добру казку починаймо!

2 ведучий. Хай пісня тут лине, хай сміх скрізь лунає,
                    У кожного усмішка радісно сяє!
                    А зараз усіх нас мандрівка чекає!
1 ведучий. Сьогодні ми подорожуємо країною Мистецтв.
                   Ось план нашої подорожі.
                                                                  (Демонстрація карти)
                   Але потрапити до цієї країни не так просто.
                   Для цього у нас є дві команди та судді, а ще
                   нам потрібно обрати провідників. Хочете ними
                   станемо  ми? Як нас звуть відгадайте?
Я – дерв'яний та довгенький,                  
Маю носик я довгенький!
На білому слід лишаю і всіх діток потішаю. (Олівець)

2 ведучий. Я теж зашифрувався.
                  Стрункий, гладенький, із чубом маленьким,
                  Воду й фарби я шаную, на папері все мялюю.
                  Хто я друзі відгадайте,
                  Світ зі мною пізнавайте!  (Пензлик)

 1 ведучий. Правильно, молодці! А коли ви вже з нами
                     Познайомились і впізнали, то, можливо,
                     продемонструєте одяг, який ви нам приготували!?
                     Так веселіше буде мандрувати!
                                                                            (Одягають костюми)

Пензлик. В казку вирушим всі разом, перешкоди всі пройдем.
                  А хто дума сумувати , того з собою не візьмем!

Олівець. Подивіться, а мешканці країни Мистецтв знали, що ми
                 завітаємо! Вони нас зустрічають!

Художник. Моя професія – з найкращих,
                   На радість дітям всім вона.
                   Я пензлем оживляю казку
                   Для них в журналах і книжках.
                   Мої малюнки зустрічає
                   Привітно мила дітвора.
                   І посмішка дитяча щира – найбільша  втіха є моя!
                  Вітаю гостей чудової країни! Та потрапити до неї, як ви зрозуміли, не так просто. Щоб відчинилися двері, необхідно дати відповідь на моє запитання. Яких відомих художників ви знаєте?(…)

Музи֙ка. На дивній планеті, в музичному краї,
               Вітри на сопілочках полечку грають,
               У марші чіткому крокують краплини
               І пісня туманів над річкою лине…
               У тому співочому дивному краї
               Музичне місто на тебе чекає.
               Там слухай музику, співай,
               Весело танцюй та грай, сперечайся, говори,
               Фантазуй і мрій – твори!
               Вас бере за руки дивовижна казка.
               В світ чарівних звуків просимо, будь ласка!
               Ви здогадалися хто я? то дайте відповідь на моє запитання.
               Яких відомих композиторів ви знаєте? (…)

Художник. Ми переконалися, що ви можете мандрувати нашою країною. А нам час до справ. Щасти вам!

Пензлик. Перша станція – мій рідний дім. Вона називається «Кольорова». Тут ми сядемо в чарівний потяг і вирушимо в дорогу. Але спочатку купимо квитки. Щоб їх отримати, необхідно виконати 2 завдання. Ось перше – знайти захований малюнок і розфарбувати його відповідними кольорами. Беруть участь по 2 учасники від команди. Оцінюється якість та швидкість виконання. Підказка – це Леви, один – морський, другий – звичайний.

Олівець. Із рештою мандрівників дамо відповіді на запитання
Вікторини «Кольорової»
   Запитання 1 команді:
  1. Назвіть основні кольори. (червоний, синій, жовтий).
  2. Які кольори і скільки їх має райдуга?
  3. Як утворити зелений колір?
  4. Які кольори називаємо теплими?
  5. Що таке хроматичні кольори? Де їх використовують?

Запитання 2 команді:
  1. Скільки є основних кольорів? (3)
  2. Назвіть похідні кольори.
  3. Як утворити рожевий колір?
  4. Які кольори називають холодними?
  5. Які кольори називають ахроматичними?
Що ними можна намалювати?


Олівець. Молодці! Квитки куплені, вирушаймо в подорож!
                  (Звучить пісня «Голубий вагон»)

Олівець.   Щоб трішки вас розважити я розкажу про історію свого славного роду. Я – представник славного роду Олівців. Мій далекий прадід був звичайним графітовим стрижнем. Скажу по секрету, характер мав складний: неохайний, не любив довго працювати, бо швидко зламувався від праці. У 1790 році славна подія осяяла наш рід. Дякуючи французькому вченому Контьє, один із моїх предків придбав дорогу сорочку із червоного дерева. Звідти  і пішла мода на дерев’яний одяг для олівців. З того часу ми всі охайні, а тому дуже працьовиті.
Пензлик. Завітаймо  до Олівця на станцію « Графічну». Там нас чекають цікаві розваги.

Олівець. ВИ НЕ ПОЖАЛКУЄТЕ!

Пензлик. Конкурс перший – «Домалюй». Від кожної команди запрошуються4 учні, кожен отримає окреме завдання. (Роздаються аркуші). Геометричні фігури треба перетворити у малюнки за допомогою ліній, штрихів, крапок. Оцінюється оригінальність роботи. На виконання роботи дається 5 хвилин.

Олівець. Щоб інші учасники подорожі не сумували, відповідаємо на запитання вікторини «Графічної».
       
 Запитання 1 команді:
  1. Що таке графічні матеріали? Назвіть їх.
  2. Що таке симетрія?
  3. За допомогою якого графічного виражального засобу можна передати об’єм предметів?


Запитання для 2 команди:
  1. Які є засоби вираження графіки?
  2. Що таке асиметрія?
  3. Які техніки графіки ви знаєте?

Олівець. Молодці! Прямуємо  далі! Ой, хто це?
                         ( На сцені з’являється Чаклун).

Чаклун. Збулись мої зловісні чари,
             Хай небо вкриють чорні хмари,
             Нехай повік не буде свята,

             Хай гірко плачуть всі малята.
             Бо я такий чаклун глухий
             Від віку злий аж сам не свій,
             Ума нема , а все дарма,у домі тьма, мій дім тюрма.
             Нехай пітьма навкруг панує,
             Пекельні сили хай лютують,
             І сонця хай не бачать люди,
             Нехай всім моторошно буде!
             Чого тут так багато люду?свято в них, подивіться? А мене не запросили. Та я не гордий, сам завітав, а то захотілось вам провести свято без мене. Не вийде! Тепер зіпсую вам настрій на зло.

Олівець. Не варто!

Пензлик. Зараз тебе діти розвеселять!

Чаклун. Невже! А вони зуміють?

Олівець. Подивись, які гарні портрети-жарти діти намалювали.
                       ( Показує портрети).

Чаклун. Здорово! А що вони іще уміють?

Учні (разом). Танцювати! І тебе навчимо!
            (Виконується веселий танок «Холі долі»)

Чаклун. І справді,у вас весело та цікаво! Залишаюся з вами. Буду глядачем.

Пензлик. Треба їхати далі. Але у нас проблема з транспортом. Що робити?

Олівець. А нехай нам допоможуть команди івиготовлять один із видів транспорту – кораблики.

Пензлик. Правильно, змайструємо кораблики і в дорогу.

Олівець. Кожному учаснику команди дається аркуш паперу та інструкція – послідовність виготовлення кораблика.  Яка команда швидше змайструє 10 корабликів та й переможе. Зрозуміли? Почали!

Пензлик. А тепер відгадайте мою загадку. Назвіть прізвище цього художника. Мій улюблений художник народився у місті Феодосії. За своє життя написав величезну кількість картин. Усі вони присвячені морю. Отже, це художник-мариніст. Море бачив він своїм гострим поглядом. Любив його велич і красу. Усе це дивовижним способом поєднував у своїх картинах. (Команди відповідають).

Пензлик. Так, це Іван Айвазовський.

Олівець. А тепер нас чекає місто Архітекторів.

Пензлик. Подивіться, нас зустрічає Головний Архітектор.

Головний Архітектор. Доброго дня! Допоможіть нам , будь ласка. Ми ніяк не можемо побудувати нове місто. Тому, що кожен з нас має свої улюблені архітектурні елементи і всі будинки виходять чомусь однакові. Спроба створити щось нове закінчується поразкою.

Олівець. Допоможемо! (Учні отримують аркуші паперу та шаблони). Завдання командам – створити на аркушах казкове місто, обводячи необхідні шаблони. Беруть участь у конкурсі по два учасники від команди.
         Всі інші учасники команд малюватимуть із закритими очима будинки. Кожен намалює один елемент. Наприклад, перший – фундамент, другий – стіни і так далі. Оцінюється якість виконання роботи. ( Малюють, звучить музика).

Пензлик. Молодці, учасники! А нас вже зачекалися в мегаполісі Музики. (Виходить Нота).

Нота. Гадаю, ви мене впізнали. Так, я мешканка цього мегаполісу – Нота. Перш ніж впустити вас до міста я повинна переконатися,що ви вмієте співати. Тож заспівайте веселу пісню!
                    ( Співають «Пісеньку друзів»)

Нота. Молодці, я переконалася. А зараз на всіх чекає Музична вікторина. Ви почуєте 3 види музики. Якщо це буде пісня – ви робите рухи руками, танець – плескаєте в долоні, марш – крокуєте. (Звучить музика, всі  виконують рухи).

Нота. У парку мегаполіса Музики є музична поляна. Ми завітали до неї, тут ростуть квіти, на звороті кожної квітки намальовано нотний знак. Потрібно правильно назвати кожен знак. Для цього нам потрібно по одному учаснику від кожної команди. Кожна правильна відповідь принесе команді 1 бал. Учасники по черзі беруть квітки і говорять відповідь.

Нота. Наступний конкурс «Впізнай мелодію». Команди почують 4 мелодії. Потрібно уважно прослухати уривок та сказати назву пісні. Відповідь говорить той, хто першим підніме руку.
             ( звучать уривки, учасники відповідають)

Пензли . А зараз слово суддям. Оголосіть, будь ласка, результати.

Нота. Дякуємо! А зараз моє улюблене завдання. Додайте у пусті віконечка назви нот та прочитайте слова. Враховується швидкість і правильність. (Команди отримують аркуші із завданням)
                бе__г                              буль__г
                __сяць                             п__ма
               __кел                                __ша
               __феджіо                       пара__ка
               по_ _ р                              _ _ но
         підтримаємо команди оплесками!

Олівець. Спасибі Ноті за екскурсію по мегаполісу Музики.  А ми прямуємо до кінцевої зупинки «Загадкової».

Пензлик. Тут усе незвичне, навіть слова пишуться незрозуміло. Переставте букви і відгадайте, що це за слова, прочитайте їх правильно. Ці слова стосуються музики та образотворчого мистецтва.
                 Лакаревь (акварель)

                 Алтірпа  (палітра)
                 Азпуа  (пауза)  
                 Сивожип   (живопис)
                 Гіфарка  ( графіка)
                 Едоялім  (мелодія)

Олівець. А тепер загадки від команд. Кожна команда своїми зусиллями покаже картину відомого художника, а інша – повинна впізнати та назвати автора і назву картини.
                                    ( команди показують сценку за сюжетом відомої картини  «Три богатиря», В. Васнєцова;   «Знову «2», Ф. Решетнікова)

Пензлик. Знову слово суддям. Оголосіть останні результати нашої гри-подорожі. (…, до нагородження долучається і Чаклун)
                                                                                                                                                                                                (звучить музика)
Пензлик. Не можем без казки у світі ми жити,
                Бо казка нас вчить, як потрібно дружити

                Як зло подолати, як хитрих провчити
                Як добрих і чуйних, й сміливих любити!

Олівець. Як добре, що казка усіх нас зібрала,

                 І учнів всіх класів разом поєднала.
                 Гукайте всіх нас із собою в мандрівку,
                 Ми знову прийдемо до вас на підтримку!
 

На цьому наша подорож закінчується, але спілкування з мистецтвом продовжується. І нехай приносить вам лише радість.

Всім дякуємо, до нових зустрічей!
 


Виховний захід
"Викрадена картина"
 
Мета: розвиток інтересу до творів образотворчого мистецтва; розширення кругозору; виховання колективізму, взаємодопомоги, взаємоповаги.
Обладнання. Картки з прізвищами художників, карта подорожі, картки з буквами, різноколірні трикутники, схеми пропорцій обличчя людини, репродукції картин, репродукція "Сікстинська мадонна" Рафаеля, розрізані репродукції ,магнітофон, звукозапис  музики з кінофільму про Ш. Холмса
 
ХІД ЗАХОДУ
Учитель. З найдавніших часів твори образотворчого мистецтва були безцінним скарбом світової цивілізації. За часів фараонів володіння ними вважалось неабиякою розкішшю. Зараз більшість шедеврів зберігається в найкращих музеях світу. Своїми колекціями пишаються Дрезденська галерея в Німеччині, нью-йоркськйй Метрополітен-музей в США, Паризький Лувр у Франції, Ермітаж і Третьяковська галерея в Росії, музеї Києва та Львова. І яких би заходів безпеки не вживали працівники музеїв, завжди знаходилися хитрі та кмітливі злодії, які прагнули викрасти твори мистецтва. Саме такий прикрий випадок стався сьогодні вночі. З картинної галереї зникла відома картина. За справу взялися професіонали —місіс Шерлок Холмс та місіс доктор Ватсон.
(Музика. До зали входять Шерлок Холмс, за ним доктор Ватсон.)

Холмс. Доброго ранку, місіс Ватсон!

Ватсон. На жаль, леді, ранок зовсім недобрий!

Холмс. Що трапилось? У вас такий стурбований вигляд!

Ватсон. Цієї ночі трапилась надзвичайна подія: пограбовано картинну галерею!

Холмс. Так, це неприємно, але надзвичайно цікаво. Ми допоможемо Скотланд Ярду!

Ватсон. Леді Холмсе, вони відмовились від допомоги і старанно приховують подробиці. Я тільки-но звідти. Ось — це все, що мені вдалось дістати.

Холмс. Так, малувато... Думаю, нам потрібні помічники.

Ватсон. А чи схоче хто вплутуватись у все це?

Холмс. Зараз побачите. Байдуже спостерігати за розкриттям цього злочину не можуть команди 6-а та 6-6 класів.

(Глядачі оплесками зустрічають команди.)

1 конкурс

Холмс. Шановні команди! Спочатку нам треба дізнатись, картина якого художника зникла. Леді Ватсон має список, з якого, користуючись описами, слід викреслити зайві прізвища, — тоді в ньому залишиться прізвище автора викраденої картини.

Після того, як я зачитаю всі описи, кожна команда піднімає картку зі своїм варіантом відповіді. Перша правильна відповідь отримує 2 бали, друга й третя — по одному, неправильна відповідь — 0 балів.
Ісаак Левітан
Андрій Рубльов
Рембрандт
Рафаель
Тарас Шевченко
Феофан Грек

1) Художник протестантської Голландії, що звільнилась від іспанського ярма. Жив з 1606 по 1669 рік. Після досить короткого періоду щастя був надзвичайно, трагічно нещасний. Ранні його картини оспівують багатство та пишність, а пізні — злидні та бідність. Серед них — "Старий у червоному", "Повернення блудного сина".  (Рембрандт.)

2) Геніальний майстер староруського іконопису. Народився близько 1360 року. Був монахом Андроникового монастиря під Москвою, де й похований. Ще замолоду працював разом із знаменитими іконописцями, розписуючи Благовіщенський собор Московського Кремля. Серед найкращих — ікони "Трійця", "Спас". (А.Рубльов.)

 3) Російський художник, що прожив коротке і нелегке життя (1860— 1900), був другом відомого російського письменника Антона Павловича Чехова. Став визнаним майстром пейзажу. Серед його картин — "Тиша", "Владимирка", "Зарослий став". Його помітив колекціонер Третьяков і придбав декілька його картини. (І.Левітан.)

4) "Великим візантійцем" називали його в наших краях. Народився на початку ХІУ ст. Вже будучи знаменитим стінописцем, що розписав понад 40 церков у різних країнах, через Кафу (Феодосію) і Київ приїхав у Новгород, шукаючи застосування своєму таланту. Створив чимало фресок у руських церквах та велику кількість ікон. Серед них — "Успіння" та "Преображення". (Феофан Грек.)

5) Визначний український художник, всебічно обдарована людина. Жив з 1814 по 1861 рік. Малювати почав змалку. Навчався в Петербурзі в Академії мистецтв. За свої 47 років створив багато графічних та живописних творів.  (Т.Г.Шевченко.)

Холмс . Закінчено перший тур, і поки журі підраховує бали, підіб'ємо перші підсумки нашого розслідування: ми дізналися, що викрадено картину знаменитого італійського художника епохи Відродження Рафаеля.

Холмс. Якщо знаємо, що шукати, треба починати пошуки.

Ватсон. Але, леді Холмсе! Злодій міг заховати картину де завгодно! Ми можемо світ обійти і не знайти її.

Холмс. Не хвилюйтесь, леді Ватсоне. Поки ви прагнули здобути інформацію в поліції, до нашої поштової скриньки надійшов листвід таємного шанувальника мого таланту. Виявляється, він раніше поліції потрапив на місце злочину і знайшов там оце.

Ватсон. Це ж справжнісінька піратська карта! На ній намальовано Острів Скарбів і шлях до нього! Чудово, леді Холмсе! Ви не тільки надзвичайно розумна, а й надзвичайно везуча.

Холмс. Не кажіть наперед! Крім того, без допомоги наших друзів навіть у мене нічого не вийде. Адже, як ви самі бачите, картину заховано в печері, печера — на острові, а острів — в океані, де нас можуть чекати великі несподіванки. Чи є в команд сміливість подолати цей шлях? Є? Тоді в дорогу, кораблі шостих класів!

2  конкурс

Ватсон. Ви на шляху до Острова Скарбів. Перед вами великий і прекрасний Океан Образотворчого Мистецтва. Щоб перепливти його, треба з даних букв скласти чотири назви видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура, архітектура).
Команда, що перша впорається з завданням, отримує 3 бали, наступна — 2.
Взявши старт, ваші кораблі впевнено мчать назустріч пригодам. 1 ось перша. Попереду Бермудський трикутник. В цьому місці зникло без сліду багато мандрівників. Кажуть, тут живе лихозвісне Морське Чудовисько. Щоб вберегтися від його гніву, кораблеві потрібен талісман.

3  конкурс

Холмс. З виданих вам трикутників ви маєте за 2 хвилини створити і наклеїти на аркуш композицію, розповівши журі, чому саме такий талісман вбереже ваш корабель від загибелі в Бермудському трикутнику. Журі оцінюватиме вашу творчість за п'ятибальною системою.

Ватсон. Ви вдало минули Бермудський трикутник і нарешті дісталися берега. Острів виявився досить великим, і вже на другий день ви заглибилися в Пустелю Спраги, де кожна крапля питної води на вагу золота. Поповнити її запаси ви зможете по черзі відповідаючи на запитання.

4 конкурс

Правильна відповідь — 1 бал = 1 крапля води.
Російською мовою це звучить так: "Каждий охотник желает знать, где сидит фазан". Як сказати це одним словом? (Веселка.)
Які пензлі використовуються для акварельних фарб? (Білячі, колонкові, соболині.)
Як називається морський краєвид? (Марина.)
Як називається розміщення елементів на картині? (Композиція.)
Як називається композиція з кольорового скла або іншого матеріала, який пропускає світло? (Вітраж.)
Відомо, що пензлі художників мають номери. Пензлик якого номера найтонший? (№ 1.)
Що таке темпера? (Фарба.)
Як називається щит, який підтримує полотно під час роботи художника? (Мольберт.)
Українською мовою — це "мертва природа", а французькою? (Натюрморт.)
Як називається дощечка для змішування фарб? (Палітра.)
На чому частіше малюють олійними фарбами? (На полотні.)
Перш ніж створити велику картину, малюють маленьку. Як її називають? (Ескіз.)

Холмс. Ви нарешті дісталися до Печери Скарбів. Тут ціла потаємна галерея. Картини розставлені всюди. Щоб отримати 1 бал — назвіть жанр картини, 2 бали — згадайте її назву, 3 бали — назвіть прізвище автора.

 5 конкурс

1. Леонардо да Вінчі. "Джоконда". (Портрет)
2. Анрі Матіс «Червоні рибки». (Натюрморт.)
З.Саврасов « Граки прилетіли» (Пейзаж.)
4. Андрій Рубльов. "Трійця". (Іконописний.)
5. Т.Шевченко «Селянська родина» (Побутовий.)
6. О. Дейнека «Оборона Севастополя» (Батальний)

Ватсон. Серед скарбів знайдено і викрадену картину, але вона, на жаль, дуже понівечена. Людина, здатна на таке, має відповісти за свій злочин. Та щоб знайти злодія, потрібно уявити собі його зовнішність.

6       конкурс

Холмс. Аборигени, які його бачили, дали словесний опис. Користуючись ним та розміткою пропорцій людського обличчя, створіть фоторобот. Журі оцінить вашу майстерність за 3-бальною системою.

Опис:

Худе вилицювате обличчя з видовженим підборіддям.
Очі маленькі, мов чорні вуглики, брови густі, насуплені.
Ніс тонкий, довгий.
Губи теж тонкі, верхня повністю прикрита вусами.
На голові старенький капелюх, з-під якого виглядає акуратно підстрижене волосся.
Шию закриває високий комір поношеного пальта.

Холмс. А поки Інтерпол на підставі ваших фотороботів шукає злодія, ми граємо останній конкурс.

7       конкурс

Реставрація картини

Холмс Коли ми говорили, що картина понівечена, малось на увазі найстрашніше — її розрізали на частини. Отже, реставрувати її означає скласти ціле з окремих частин. Команди (хто швидше) працюють над реставрацією.
Складіть картину. Вашу швидкість оцінює журі за 3-бальною системою.
Перед нами безсмертне творіння Рафаеля "Сікстинська мадонна". На щастя, викрадено і понівечено було лише копію. Справжня "Сікстинська мадонна" вже довгі роки експонується в Дрезденській картинній галереї.

Ватсон. Ми вдячні всім командам за допомогу, а найкмітливіших детективів визначить журі.
 
 (Журі підводить підсумки та нагороджує переможців.)
 

Опитування

    Оцініть мій сайт
    Усього проголосувало: 220

Статистика сайту

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0