Мистецькі сайти
В інформаційному просторі мережі Інтернет існує велика кількість Web-сайтів, на яких розміщено інформацію, присвячену царині мистецтва.

На сторінках сайту http://www.artsmaidan.kiev.ua  «ArtsMaidan» - гале­рея сучасного українського мистецтва» розміщено твори сучасних українських митців on-line у жанрах живопису, графіки, скульптури, керамі­ки, портрету і натюрморту, декоративно-прикладного мистецтва.

На сайті http://www.heritage.com.ua «Українська спадщина» можна знайти матеріали з архітектури (дослідження, реставрація, публіцистика, архітектори) та крає­знавства (заповідники).

Сайт http://www.artofukraine.com «Агt Of Ukraine — сучасне мистецтво українських художників» містить інформацію про сучас­них українських художників (біографії, творчість, галерея творів).

Цікаві матеріали про історичні архітектурні пам'ятки України (Софійський собор, Андріївську церкву, Золоті Ворота, Кирилівську церкву в Києві, Судацьку фортецю в Криму) розміщено на сайті http://www.sophia.org.ua «Софія Київ­ська - національний заповідник».

Про пам'ятки архітектури, історії та мону­ментального мистецтва України (їх опис, ретроспективні та сучасні зобра­ження, фотографії, класифікація пам'яток за стилем та статусом) розповідає сайт http://www.oko.kiev.ua «ОКО» — архітектура і краєзнавство України». Київську віртуальну художню галерею розміщено на сайті http://artgallery.kiev.ua,  де подано інформацію про київські художні музеї та Михай­лівський собор, а також розміщено біографи сучасних українських худож­ників, галерею їхніх робіт. Інформацію про музеї та посилання на Web-сторінки кращих музеїв Європи і світу можна знайти на сайті http://www.kontorakuka.ru/museums/right.htm.


Сайти, присвячені музичному мис­тецтву

 http://spiv.org.ua/ Назва: Хоровий спів в Україні. На сайті - інформація про хоровий спів в Україні, видатних хорових композиторів, диригентів, хормейстерів, регентів, хори; новини хорового життя; хорові фотогалереї, аудіогалереї, відео галереї; анонси хорових подій тощо.

Сайт http://folk.org.ua/  Назва: Українська Автентична Музика. Присвячений темі збере­ження унікальної народної музичної спадщини України.

Сайт http://www.classic-music.ru/ містить такі розділи: композитори (біографії і творчі портрети); виконавці (диригенти, співаки, піаністи, скрипалі, віолончелісти та ін.); факти (цікаві та маловідомі факти з життя видатних особистостей); афоризми (висловлювання видатних особистостей); інструменти (енциклопедія старовинних і сучасних інструментів); словник музичних термінів; наші проекти (кращі сайти про класичну музику).

Сайт http://kobzari.org.ua/ Назва: Національна спілка кобзарів України. Кобзарі сучасності. Це офіційний сайт Національної спілки кобзарів України. Тут можна знайти музичні записи, ноти та іншу інформацію про кобзарство.

Сайт http://gomin.uazone.net. Назва: «Гомін» - архів української народної пісенності. http://stranamasterov.ru/- художні техніки.

Новаційним засобом унаочнення бесід про мистецтво дедалі частіше стає комп'ютер, який має без­межні інформаційно-ілюстративні можливості. Так, за допомогою програми АСD Sеe 32 ілюстративний матеріал можна розглядати з таких електронних носіїв, як диск 3,5 А СD-диск, а також із веб-сторінок всесвітньої мережі Інтернет. Зараз в інформаційному просторі цієї мережі існує велика кількість веб-сайтів, на яких розміщено інформацію, що стосується галузі образотворчого мистецтва:

www.lavra.Kіеv.uа/ - сервер Києво-Печерської лаври, на якому розміщено репродукції картин і відомості про їхніх авторів тощо;
www.virtual.Kіеv.uа/ - за допомогою цього серверу можна здійснити віртуальну екскурсію по Києву початку століття, переглянути репродукції старовинних листівок;
www.museum.ru/ - російські музеї, посилання на інші сервери;

http://www.hermitagemuseum.org/ - сервер Ермітажу з інформацією про історію і загальні плани музею, зображення експонатів з докладними коментарями;
www.artplanet.com/ - каталог ресурсів, що має відношення до образотворчого мистецтва, організований за принципом пошукової машини;
www.finearte.com/ - каталог для художників, колекціонерів і любителів мистецтва.


Структура уроку образотворчого 
мистецтва

 
Урок – головна форма навчально-виховної роботи з дітьми в загальноосвітній школі. Структура уроку з образотворчого мистецтва містить такі компоненти:
І. Тема уроку
ІІ. Мета уроку. Мета поєднує три основних аспекти:
а) освітній – формування образотворчих знань, умінь та навичок, які супроводжуються розповідями про художників, їх картин, композиційні та технічні засоби малювання, конструювання, ліплення та аплікації;
б) виховний – формування духовних і моральних загальнолюдських цінностей засобами образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва: любові до людини, батьків, оточуючого світу; чистоти помислів; поваги до старших, людей похилого віку; гордості за національних героїв, майстрів народного та образотворчого мистецтва; бажання допомогти один одному та ін.;
в) художньо-творчий – формування творчої фантазії, нестандартного мислення, індивідуальних якостей, які дозволяють дитині не сліпо наслідувати вказівки вчителя, а проявити особисті здібності і талант.
ІІІ. Обладнання та матеріали: - для вчителя:
а) образотворчий ряд (наочність, педагогічний малюнок на дошці, ТЗН);
б) літературний ряд (вірші, прислів’я, приказки, загадки)
в) музичний ряд (музика відповідно до теми)
- для учнів: приладдя відповідно до теми.
Очікуваний результат: (Це визначення змістовно- образного результату, який вчитель передбачає отримати від кожного учня в кінці уроку на певному етапі художньо-творчого завдання.
ІV. Хід уроку (комбінованого)
1.     Організація уваги учнів (установка на сприймання) (на цьому етапі формуються ключові компетентності: уміння вчитися, організовувати робоче місце ).
2.     Розповідь вчителя з елементами бесіди (формування загальнокультурної а саме ціннісно-смислової (здатність бачити та розуміти навколишній світ та орієнтуватися в ньому) і мистецької компетентностей).
3.     Демонстрація наочних засобів навчання з паралельним коментарем, бесідою, обговоренням (на цьому етапі формується навчально-пізнавальна (ключова), мистецька, інформаційна компетентності).
4.     Інструктаж (демонстраційний) (формування мистецької компетентності).
5.     Практична, творча діяльність учнів ( формування мистецької, комунікативної (навички роботи у парі чи групі), соціальної (професійне самовизначення), креативної (досвід самовираження) компетентностей.
6.     Аналіз та оцінка створених учнівських робіт (формування мистецької та комунікативної компетентностей).
 
 Види уроків образотворчого мистецтва
·        Уроки ознайомлення з мистецькими творами (учні ознайомлюються з окремими творами різних видів чи жанрів образотворчого мистецтва або цілими серіями цих творів);
·        Уроки вивчення творчості художників (проводяться бесіди, лекції про творчий шлях одного або кількох митців);
·        Уроки сприймання та оцінювання творів образотворчого мистецтва ( сприймання, аналіз та оцінка певного художнього твору або творів);
·        Уроки оволодіння образотворчою грамотою (заняття з композиції, малювання з натури, за темами, оволодіння різними художніми техніками тощо);
·        Уроки створення самостійних творчих робіт (втілення задуму учнів в оригінальних творчих роботах).
За структурою сучасні уроки образотворчого мистецтва здебільшого мають комбінований характер, дещо схожі між собою, але й відрізняються відповідно до певної теми або типу.
Основні типи уроку
·  Теоретичний (бесіда про види та жанри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва і творчість окремих митців;
· Комбінований (пояснення нового матеріалу з практичним закріпленням отриманих знань);
·   Практичний (продовження практичного закріплення знань, набутих на інших уроках мистецтва);
·Екскурсія (відвідування музеїв, картинних галерей та виставок сучасних мистецтв);
· Милування (вихід на природу з метою спостереження краси оточуючого світу, запам’ятовування форм дерев, квітів та інших компонентів довкілля з подальшою практичною реалізацією побаченого у творчих малюнках).
 
Жанри уроків
Урок-гра, урок-екскурсія, урок-подорож, урок-казка, урок-дослід, урок-турнір, урок-вистава, урок-естафета, урок-панорама, урок-діалог, урок-концерт, урок-вернісаж тощо.
 
Сучасний урок – це урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що допомагає досягти високих результатів у навчанні.
На ефективність уроку мають великий вплив новітні інформаційні технології, що дозволяють розмістити навчальний зміст творчих дисциплін у мультимедійному середовищі.

Кваліфікаційні вимоги до вчителя  предметів художньо-естетичного циклу
 

Вчитель повинен знати: 

•    вимоги державних документів про освіту, зокрема Законів України, Національної доктрини, концепцію 12-річної школи, концепцію художньо-естетичного виховання школярів, державних освітніх стандартів, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;
•    сучасні інноваційні процеси і технології в освіті;
•    сучасні    вітчизняні       та   зарубіжні   науково-педагогічні   вимоги   до   художньо- естетичного розвитку  школярів  та  основ   національного    виховання   учнів   у навчальних закладах;
•    психологічні закономірності загального і художнього розвитку учнів;
•    базові та варіативні навчальні програми з мистецтва для загальноосвітніх закладів;
•    методику проведення уроків предметів;
•    особливості інноваційних педагогічних технологій (інтерактивних, проектних тощо) порівняно з традиційним навчанням;
•    специфіку організації самонавчання в галузі мистецтва та специфіку організації позаурочної, гурткової, клубної роботи;
•    специфіку організації навчання та підготовку до роботи "в класах з поглибленими практичним   і теоретичним    вивченням    художньої    культури    (для    окремих спеціалізованих шкіл);
 
Вчитель  повинен вміти:
 
•    проводити уроки дотримуючись вимог навчальних програм;
•    впроваджувати інноваційні технології викладання мистецтва;
•    застосовувати сучасні аудіовізуальні засоби, мас медіа;
•    діагностувати   художньо-естетичний   розвиток   учнів. за   критеріями   оцінювання освітніх результатів, затверджених МОН України;
•    аналізувати та оцінювати уроки (власні та своїх колег);
•    добирати художні твори для проведення уроків - музичні, візуальні; образотворчі;
•    самостійно    працювати    Із    сучасних    психолого-педагогічною    літературою   та мистецькі матеріали (фонохрестоматії, слайди, відео);
•    організовувати позаурочну діяльність учнів.
Планування роботи вчителя
 
Вчитель веде таку документацію:
1. На затвердження директору школи вчитель подає двічі на рік календарно-тематичне планування, що здійснює на основі Державної програми.
2.   До кожного уроку, згідно з календарно-тематичним плануванням, готує поурочний план, ураховуючи особливості розвитку учнів кожного класу.
3.   Аналізує та узагальнює річні навчальні досягнення учнів.
4.   Двічі на рік проводить  діагностику   художньо-естетичного    розвитку учнів 5-7 класів та готує аналітичний самоконтроль.
5.   Планує позаурочну     виховну роботу в напрямку образотворчого мистецтва, художньої культури (згідно із річним планом роботи школи).
6.   Готує супроводжуючи додаткові матеріали до уроків:
Наочні        матеріали - схеми, плакати;
- комп'ютерні слайди;
- репродукції картин, скульптур, споруд;
- портрети видатних діячів мистецтва, культури.
- Відеотеку, фонохрестоматію тощо.
 
Роздаткові  матеріали для уроків художньої культури:
тести до тематичного оцінювання /різнорівневі
-   тести та питання до індивідуального письмового опитування; питання до самостійних робіт, семінарів-практикумів, конференцій;
-   картки із схемами, таблицями;
уривки художніх творів, поезій, історичних подій тощо.
7.   Розробляє сценарії виховних заходів /згідно із планом школи/.
8.    Розробляє плани-конспекти відкритих уроків.
9.    Узагальнює досвід роботи та готує опис власного педагогічного досвіду /у разі підвищення атестаційної категорії на вищу або отримання педагогічного звання "вчитель-методист"/
 
 
Календарно-тематичне планування вчитель здійснює за такою орієнтовною схемою
Тема розділу
            Твори  
Дата Тема Пере- Теоретичний Орієнтовний що інтегрують Д/з
п/п уроку уроку вірка матеріал для практичні та навчальний процес  
      знань засвоєння творчі завдання    
 
До кожного уроку вчитель готує:
технічне забезпечення  уроку /для слухання музики, демонстрації відео, перегляду слайдів, комп'ютерних презентацій та проектів/;
-додаткову   літературу   /інформаційні   джерела,   твори   літератури,   довідники, енциклопедії, періодичні видання/;
- роздатковий матеріал;
- наочність /репродукції, портрети, художній вернісаж із дитячих робіт, виставку робіт декоративно-ужиткового мистецтва, схеми, таблиці, комп'ютерні схеми/ та інші матеріали.
 
Види перевірки знань:
Усні форми:
- фронтальне опитування (колективне);
- індивідуальне та групове опитування;
- « продовжити речення»;
-  «10 запитань»;
-  роздуми;
-  доповіді;
- взаємоопитування
 
 
Творчі форми
- художнє читання;
-     інсценування уривку твору, пісні;
- /пантоміма - невербальна -вербальна/;
-    дискусія;
-    мозаїка;
-     створення індивідуальних або групових кросвордів, віршів, творів);
-    відгадування кросвордів, загадок;
-    мозковий штурм;    „
-    захист проекту
 
Письмові Форми:
-    тестові запитання
-    різиорівневі завдання (на картках);
-    групові завдання;
-     написання міні-твору;
-     складання схем, графіків;
-     самоопитування;
-    диктант
 
 
Урок в системі проблемного навчання спрямований /за технологією розвивальної освіти/ на активне одержання знань, розвиток дослідницької чи пізнавальної діяльності, залучення дітей до творчості, Обов'язковими компонентами уроку є:
•    ставлення завдань в цікавих формах, створення проблемної ситуації;
•    організація пошукових дій учнів, які працюють над обраною проблемою;
•    спрямування   дій   на   самостійну   роботу   учнів   /пошук   гіпотез,   джерел Інформації, прийняття рішення/.
 
Урок з технології особистісно-оріснтовного навчання спрямований на визначення життєвого досвіду учнів, їх здібностей, Інтересів, формування позитивної мотивації до пізнавальної діяльності й потреби в самопізнанні, саморегуляції, самозахисту.
Обов'язковим для такого уроку є такі етапи:
Вчитель подає можливі варіанти І способи виконання діяльності, учні обирають спосіб фіксації нового матеріалу та способи виконання завдань на уроці та варіанти домашнього завдання.
 
Урок у технологіях розвивального навчання спрямований на розвиток усієї сукупності якостей особистості /знань, вмінь, навичок, способів розумових дій, самокерованих механізмів особистості емоційно-ціннісної та діяльнісно-практичних сфер).
Хід пізнання йде від учнів, вони спостерігають, порівнюють, групують, класифікують, роблять висновки, виводять закономірності. Відбувається колективний пошук, який керується вчителем. На уроці вчитель створює педагогічні ситуації, в ході яких учень проявляє ініціативу, самостійність. Урок мас гнучку структуру, яка є насичена, пізнавально-значущим та проблемним змістом, використовується наочність, диференційні та творчі завдання.
Урок у технологіях інтерактивного навчання спрямований на розвиток спілкування, в ході якого відбувається взаємовплив учнів один на одного. В ході спілкування, діяльності учнів, що стає видом активності, учні розвивають свою особистість.
Обов'язковим для такого уроку є:
- залучення всіх учнів до роботи; стимулювання до активності в роботі та організація продуктивної роботи в малих групах;
- Стимулювання до активності в роботі та орієнтації продуктивної роботи в малих групах; -підготовленість   приміщення  та дотримання   регламенту   використання    1-2
інтерактивних прийомів роботи.
Нетрадиційні типи уроків. До цих типів уроків можна віднести:
уроки-ігри (ділові, рольові, мистецькі);
уроки-сценарії (за прикладом ТУ-програм);
уроки-пошуки (із організацією самостійної роботи учнів). Наведемо декілька прикладів нестандартних уроків художньої культури.
 
Використання міжпредметних зв'язків для «активізації» методів навчання
 

 А) засобами образотворчого мистецтва з використанням таких його форм і прийомів:
•   рекламний буклет; •   підвісна скульптура; •   Ілюстрація;
•   географічна карта; •   агітаційний аспект; *   слайди;
•   комікси; •   малюнок; •   емблеми;
*   лозунги; •   фотомонтаж; •   орігамі;
•   ребуси; •   колаж; •   вітражі;
•   жива композиція; •   герб; •   шарж;
•   дротяна структура; •   оранжувальні •   силует;
•   настінний живопис; композиції; *   словник у малюнках;
•   мозаїчні малюнки; •   панорама; •   сюжетні ролики;
•   фотографія •   драпіровка; •   моделювання
 
б) засобами інсценізації:
*   постановка п'єси; •   інтерв'ю; •   сценка-жарт;
•   пантоміма; •   читання за ролями; *   ревізійна пародія;
•   лялькова виставка; *   рольова гра; •   німий фільм;
•   діафільм; •   театр тіней; •   відео виступ
: •   відеофільм *   зміна кінця п'єси  
 
в) засобами дослідження;
'   перепис; *   анкетування; •   колекціонування;
•   екскурсія; •  тестування; •  дослідження подій;
•   виставка; •   діаграми; *   альбом для вирізок;
•   таблиці; •   обґрунтування гіпотези •   практичне завдання
•   огляд    
 
г) засобами музики:
рекламна пісенька; віршування; порівняння пісень;
складання пісні пісенна інсценізація написання    мелодії   до вірша
 
д) засобами гри:
•    Імітація; •    знайомство; •    головоломки дилеми моральності; кросворди настільні Ігри; ребуси
 
е) засобами писемної творчості:
•   акровірш; •   написання листа; •   перелік;
•   написи; •   байка; •   опис;
•   репортаж; •   віршування; •   нарис;                  *
•   притча; *   відгук; •   розповідь;
*   перефразування; •   закінчення речень; •   прес-реліз;
•   тести; •   аналіз подій; •   твір;
•  логічне обміркування *   пошук слів •   аналіз розповіді;
    •   проведення аналогій
ж) засобами усної творчості:
•   зіпсований телефон; •   обговорення   в   малих групах;   запитання та відповіді; колективне обговорення •   дебати; •   лекція; •   декламування; •   озвучування фільму •   «круглий слій»;      монолог; •   діалог; •        усне повідомлення;    прес-конференція
 

 
 
 

 

Опитування

    Оцініть мій сайт
    Усього проголосувало: 220

Статистика сайту

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0